niedziela, 12 stycznia 2014

Bardzo dobra ZŁA książka (Czas pokaże - Jeffrey Archer)

Czas pokaże poleciła mi bibliotekarka: widząc, jak motam się między półkami i na nic nie mogę się zdecydować, zasugerowała właśnie książkę Archera. Wciągnie cię - zarekomendowała. I miała rację.




Książką Archera to typowe czytadło. Rzadko używam tego słowa, ale w tym przypadku pasuje ono jak ulał. Autor użył bowiem chyba wszystkich możliwych chwytów, po które z powodzeniem sięgają np. twórcy telenowel. Czego tu nie ma! Zdrada przed ślubem. Niewyjaśniona śmierć tuż po ślubie. Biedne, ale utalentowane dziecko. Żebrak, który nagle okazuje się zupełnie kimś innym. Czarny charakter, który komplikuje życie dobrym ludziom. Pożar, w którym ktoś traci wszystko. Zakazana miłość. Przyjaźń na dobre i złe. W którymś momencie pojawia się nawet prostytutka o gołębim sercu, a jakże!

Tak, wciągnęłam się. Tak, sięgnę po drugą część, bo jestem ogromnie ciekawa, jak to wszystko się zakończy. A jednocześnie jestem zła na siebie, że dałam się złapać na te ograne chwyty, które autor bardzo zgrabnie połączył. Odłożyć książkę i przestać czytać? Niemożliwe! Zgrzytałam zębami i z wypiekami na twarzy czytałam dalej.

Cóż robić! Na taką literaturę nie ma mocnych! :)

Jeffrey Archer, Czas pokaże, Rebis, 2011, s. 406.